دسته‌بندی نشده

سرمایه گذاری خارجی

ثبت شرکت جواز کسب

کشور مناسب برای سرمایه گذاری

معیارهای مهم از لحاظ سرمایه گذاران سودهی، ارزآوری، اخذ اقامت و اخذ تابعیت و موارد فراوان دیگری می باشد. این معیارها هنگامی حائز اهمیت است که کشور مقصد دارای ثبات و امنیت اجتماعی و اقتصادی باشد. نظام و سیستم حقوقی و قضایی سالم، حمایت کشور از سرمایه گذاران خارجی و امنیت ملی از جمله موارد و معیارهای مهم در انتخاب کشور مطلوب برای سرمایه گذاری محسوب می شود.میزان نرخ تورم، نرخ بیکاری، نرخ مصادره اموال و به طور کلی سلامت سیستم قضایی کشورها عوامل مهمی در انتخاب کشور مطمئن و امن برای سرمایه گذار محسوب می شود. برخی از کشورهای جهان دارای نظام حقوقی سالم و سیستم قضایی مطلوب می باشند و از حقوق مدنی و شهروندی مناسبی برخوردار می باشند. رعایت برابری در دادگاه ها و عدم تبعیض نژادی نیز از جمله موارد مهم در این کشورها می باشد.از جمله کشورهایی که دارای سیستم حقوقی و قضایی سالم می باشند و تبعیضی در اجرای حقوق شهروندی و مدنی میان سرمایه گذار مهاجر و اتباع و شهروندان این کشور قائل نمی شوند، این موارد را می توان نام برد: سوئد، نیوزلند، نروژ، دانمارک، هلند، کانادا، انگلیس، استرالیا، آمریکا، اتریش، آلمان، بلژیک، فرانسه، لهستان، پرتغال، اسپانیا، گرجستان، هند، مکزیک، اروگوئه، بوسنی و هرزگوین، جمهوری چک، ژاپن، استونی، کره جنوبی، برزیل، کلمبیا، اندونزی.

سرمایه گذاران به منظور اطمینان از امر سرمایه گذاری و سوددهی و همچنین افزایش ارزش بودجه سرمایه گذاری شده در کشورهای خارجی شاخص های فراوانی را در نظر می گیرند که از این میان ثبات و رشد اقتصادی مهم ترین شاخص محسوب می شود. کشورهایی برای سرمایه گذاری سودآور می باشند که دارای پایین ترین نرخ تورم و نرخ بیکاری باشد.کشورهای مانند کانادا، آلمان، سوئیس، آمریکا، چین، انگلستان، هند، ایتالیا، برزیل، اسپانیا، استرالیا، روسیه، کره جنوبی، آرژانتین، لهستان، تایوان. کره جنوبی، هلند و اندونزی کشورهایی هستند که از لحاظ اقتصادی دارای ثبات و امنیت می باشند و سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در این کشورها به سودآوری مطلوبی نائل می شوندبرخی از کشورهای جهان با حمایت های فراوان و ایجاد فضای مطمئن زمینه لازم را در جهت سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاران فراهم می کنند. این کشورها با تسهیل روند مهاجرت و تسهیلات بانکی و ارائه حمایت های حقوقی از سرمایه گذار شرایط مناسبی را به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی انجام می دهند. کشورهای آمریکا، آلمان، اسپانیا، چین، ژاپن، مجارستان، پرتغال، دانمارک، فیلیپین و ایرلند از جمله کشورهایی می باشند که سرمایه گذار می تواند از حمایت های دولت در امر سرمایه گذاری و در حین اجرای طرح های تجاری و فعالیت های تجاری برخوردار شود.

چرا سرمایه گذاری خارجی؟

سرمایه گذاران خارجی با اهداف مختلفی در کشورهای جهان سرمایه گذاری می کنند. از جمله این اهداف می توان سودآوری و ارزآوری و سرمایه گذاری برای نسل های بعد و اخذ اقامت و تابعیت را نام برد. اما از مهم ترین این اهداف می توان اخذ مجوز کار و زندگی و اقامت در آن کشور را نام برد. سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی قصد اخذ اقامت و زندگی و تابعیت این کشورها را دارند. از آن جا که بیشتر کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا و یا پیمان شینگن می باشند، سرمایه گذار خارجی با سرمایه گذاری در این کشورها می تواند امکان کار و زندگی و اشتغال در دیگر کشورهای اروپایی را پیدا کنند.سرمایه گذاران می توانند با سرمایه گذاری در خرید ملک و خانه، ثبت شرکت تجاری، خرید اوراق قراضه و راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی در این کشورهای اروپایی سرمایه گذاری کنند. هزینه های سرمایه گذاری در هر کشور و بر اساس نوع سرمایه گذاری متفاوت است.مرحله اول در اقدام به سرمایه گذاری در خارج از کشور تعیین اهداف و قصد سرمایه گذاری می باشد. هدف برخی سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در خارج از کشور ارزآوری به داخل کشور و برخی سوددهی شخصی می باشد. برخی از سرمایه گذاران خارجی با هدف اخذ اقامت دائم کشورها اقدام به سرمایه گذاری در این کشورها می کنند. این سرمایه گذاران در صورتی می توانند تابعیت و شهروندی کشورها را اخذ کنند که چند سال از اقامت و کار و فعالیت مداوم ومستمر آن ها در این کشور گذشته باشد و واجد برخی شرایط باشند.

اخذ ویزای سرمایه گذاری

متقاضی سرمایه گذار در کشورهای خارجی به منظور اخذ ویزای سرمایه گذاری آن کشور باید واجد شرایطی باشد. دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی و مدرک مهارت زبان به طور کلی به منظور اخذ ویزای سرمایه گذاری الزامی نمی باشد، اما اگر متقاضی دارای این مدارک باشد، روند اخذ ویزای سرمایه گذاری برای این افراد سرعت بیشتری می گیرد و به عنوان یک امتیاز در نظر گرفته می شود. فرزندان سرمایه گذار با سرمایه گذاری در خارج از کشور می توانند ویزای تحصیلی دریافت کنند، همسر سرمایه گذار می توند ویزا و مجوز کار را اخذ کند و مزیت های مهم دیگری که با این سرمایه گذاری عاید سرمایه گذار و خانواده وی می شود.هر کشور بر اساس قوانین و مقررات خود شرایطی را برای اعطای ویزای سرمایه گذاری دارد. ویزای سرمایه گذاری از طریق خرید خانه و ملک و یا ثبت شرکت از دیگر ویزاهای سرمایه گذاری راحت تر صادر می شود. البته این سرمایه گذاری به این راحتی هم نیست. فرد سرمایه گذار باید طرحی را ارائه دهد که موجب اشتغال زایی در این کشور شود.